Advensakalenders kennen we allemaal. Vooral de simpele kalenders, gevuld met mini chocolaatjes. Als kind keek ik s’ochtends al uit naar het moment om s’avonds, na het eten, een nieuw vakje open te maken en het mierzoete chocolaatje te laten smelten op mijn tong. Ach, de simpele momenten van mijn kindertijd doen me wel eens verlangen naar hoe tevreden we eigenlijk waren met vrij weinig ;-). Vandaag ga ik het niet over deze simpele adventskalenders hebben, waarmee we tegenwoordig onze eigen kinderen verblijden. Ik ga het hebben over het duurdere werk. De momenten waar we allemaal naar uitkijken: de beauty adventskalenders van 2021. Vaak begint de verkoop in september al en als je niet snel genoeg bent zijn ze redelijk snel alweer uitverkocht. Ieder gerenommeerd make-up- of skincare merk maakt er tegenwoordig wel één. Maar dat wil niet zeggen dat ze ook goed zijn – en nog belangrijker- hun prijs waard. Vandaag deel ik de tien beauty-adventskalenders in 2021 die fijne producten bevatten én in zekere zin hun geld waard zijn.
Met de toename in populariteit van adventskalenders, lijkt het een race tegen de klok te zijn, Welke YouTuber en blogger heeft als eerste een ‘unboxing’ online? Toegegeven, deze unboxing video’s zijn heerlijk om te kijken. Maar het is nóg leuker om ze open te maken.
Een goede adventskalender bevat producten die populair zijn en vaak als ‘de paradepaardjes’ worden gezien. Op die manier maken mensen kennis met de successen van het merk en kan men besluiten om dit product vaker aan te schaffen. Voor cosmeticamerken een goed moment om aan hun ‘branding’ te werken. Vaak genoeg zie je ook dat merken besluiten hun adventskalenders vol te gooien met left-overs van hun voorraad. Een mooie manier om er nog wat aan te verdienen, maar geen visitekaartje voor je merk. Gelukkig zijn de meeste adventskalenders die hier in NL te koop zijn, best goed. Genoeg diversiteit aan producten én merken. Verpakt in de meest prachtige verpakkingen, zijn de meeste adventskalenders een cadeau om open te maken. Tegenwoordig laten veel merken en retailers overigens zien wat er in de adventskalenders te vinden is. Zo blijft het geen verrassing, maar weet je wel wat je te wachten staat. Je wilt immers ook een klein beetje waar voor je geld 😉
Toegegeven, als je goedkoop uit wilt zijn dan is een adventskalender geen aanrader. De kalender bevat namelijk altijd wel producten die je niet per se gaat gebruiken, maar vooral leuk zijn om te proberen en om het merk te leren kennen. Met ‘hun prijs waard zijn’ bedoel ik dat je goede producten krijg in vergelijking met de prijs die je voor de kalender betaalt.
Inhoud
Het paradepaardje van het – van oorsprong – Nederlandse merk en ieder jaar weer uitverkocht voordat de eerste vakjes geopend kunnen worden. Verkrijgbaar in twee varianten: Het Amsterdamse grachtenpand, wat je via de welbekende deurtjes kunt openen en het winterdorp (inclusief lichtjes), waar in elk huisje een verrassing schuilt. Het grachtenpand koop je voor €59,90 en bevat producten met een waarde van €120,-. Het winterdorp kost €89,90 en bevat producten met een waarde van €150,-. Op de website van Rituals kun je de volledige inhoud van beide pakketten zien, erg fijn! Rituals maakt er geen geheim van en blijkbaar is dat ook helemaal niet nodig. De adventskalender bevat veel succesvolle producten uit diverse ‘ritual of’ productlijnen.
Het winterdorp bevat o.a. de volgende producten:
— en nog 20 meer.
Het Amsterdamse grachtenpand bevat o.a. de volgende producten:
— en nog 20 meer.
Lookfantastic is een Engelse online beauty retailer, wat bekend staat om zijn scherp geprijsde aanbiedingen, beauty-box abonnementen en mystery boxen. Er zijn al-tijd kortingscodes te vinden voor deze webshop en je bent in veel gevallen goedkoper uit als je een bepaald merk bij deze webshop besteld. Volgens mij zijn veel kortingscodes niet van toepassing op de adventskalenders. Logisch, want de producten die in deze kalenders te vinden zijn, krijg je al voor minder. De lookfantastic adventskalender wordt in de laatste jaren ook in Nederland steeds populairder.
Deze adventskalender bevat in ieder geval de Foreo Mini huidverzorgingstool die op zichzelf al een normale verkoopprijs van €99,95 heeft. De kalender is te bestellen voor €99,95, maar met wat extra speurwerk kun je altijd wel ergens een kortingscode van 10% vinden. Zalando Beauty is een segment binnen de grote online retailer, wat vrij nieuw is. Dus ik vermoed dat het bedrijf hier een flinke naam mee wil maken. Als ik kijk naar de inhoud, dan gaat dat zeker lukken!
De Zalando beauty kalender 2021 bevat o.a. de volgende producten:
Op dit moment staat hij op uitverkocht, maar ik hoop dat hij nog wordt bijgevuld! Ook Asos verkoopt beauty producten en is, net als Zalando, begonnen als kledingretailer. Als ik de preview op de site mag geloven, zitten er vooral skincare producten in deze kalender. Wel van verschillende, zeer mooie merken. Je bestelt en bekijk hem hier. De adventskalender is €71,15.
Een greep uit de inhoud van 24 producten:
Als je fan bent van Clinique, dan is dit een adventskalender die je eigenlijk niet kan missen. Als ik de lijst zie, dan bevat de kalender heel veel diverse producten van het merk en dan met name de producten die voor iedereen geschikt zijn. De kalender bevat, naast skincare, ook een lipstick, lipbalm, lipgloss, mascara, blush, blushkwast, eyeliner en een parfumspray. De Clinique adventskalender is te koop voor €89,-
De kalender bevat 24 producten, waaronder de volgende:
Op dit moment ook alweer uitverkocht, maar als je je inschrijft met je e-mail adres, krijg je een notificatie als de kalender weer voorradig is. Een echt paradepaardje deze. Want de kalender is gevuld met diverse producten die de Bijenkorf zelf verkoopt. En dat zijn er nogal wat. Charlotte Tilbury, Mac, The Ordinary, Babor, Moroccan Oil en Estee Lauder zijn enkele merken die je in de kalender vindt. De Bijenkorf adventskalender is €99,- en heeft een waarde van €350,- aan producten. Hij komt nog 1 keer terug op voorraad hoorde ik!
De adventskalender bevat de volgende producten:
Feel Unique is, net als Look Fantastic, een grote online beauty retailer met een hoofdkantoor in het Verenigd Koninkrijk. Deze is vergelijkbaar met de adventskalender van Look Fantastic wat betreft merken en aanbod. Wel iets duurder, €135,66 om precies te zijn. De producten hebben bij elkaar een waarde van €439,-.
De Feel Unique adventskalender bevat o.a. de volgende producten:
Deze kreeg ik ook veel getipt. The Body Shop heeft diverse adventskalenders die variëren in prijs:
Wat betreft inhoud zijn ze natuurlijk allemaal verschillend, maar ze bevatten alle drie heerlijke diverse producten. Van bath bubbles tot maskers . De kleine adventskalender bevat vooral mini’s en de grootste kalender bevat zowel mini’s als full size producten.
Deze kalender wil ik zo graag nog een keer kopen, maar hij is zo duur 🙁 Vooral aangezien deze adventskalender maar 12 producten bevat. Charlotte Tilbury is nu eenmaal een wat duurder merk, maar alsnog heb je met deze adventskalender een goede deal te pakken. De kalender is €185,- en bevat producten met een waarde van €270,-. Voornamelijk full size producten, dus als je fan bent van het merk en je wilt je voorraad even bijvullen met de paradepaardjes van het merk, dan is dit een goed moment om hem te kopen. Ook deze adventskalender gaat snel, vaak is ‘ie in november helemaal uitverkocht.
Last but not least: De Douglas adventskalender! Deze is lekker geprijsd: €49,99 en met een totale waarde van €350,-. De kalender bevat make-up producten, maar ook make-up accessoires , huidverzorgingsproducten én verschillende geuriconen uit de collectie. Een greep uit de inhoud (24 vakjes) van de kalender:
Bijna 2 jaar geleden (oh my, wat gaat de tijd snel) schreef ik een artikel…
Je hebt mensen die kamperen het einde vinden en mensen die een caravan, tent of…
Ja ja, daar is 'ie weer. Hét overzicht van zorgverzekeringen voor vrouwen met een kinderwens…
Vinted. Enkele jaren geleden installeerde ik de marktplaats-app voor tweedehands kleding al eens, maar ik…
Als rasechte Mexico liefhebber heb ik inmiddels zoveel tips verzameld, dat het me verbaasde dat…
Nu het aanschaffen van tweedehands items wint aan populariteit, lijkt het mij een mooi moment…