shein ervaring webshop
MM onderzoekt

Bestellen bij Shein: Te mooi om waar te zijn?

Ineens was het overal. Shein. Je spreekt het overigens uit als She-In. Althans, als ik de YouTube shoplog community mag geloven. Maar wat is het eigenlijk? Een webshop, dat is duidelijk. Eentje die tot aan de nok toe gevuld is met de meest trendy mode-items van het moment. Een aanbod waar niet alleen ons modehart, maar ook onze portemonnee blij van wordt. Want een maxi-jurk met botanische print voor maar €12,-? Dat kan niet waar zijn .


Ik bedoel; van Primark vind ik het al bizar dat ze kleding zo goedkoop kunnen maken, maar een webshop die het vervolgens (boven de €25,-) ook nog gratis verstuurd? Typisch zo’n geval van: als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat het meestal ook. Ik besloot een kledingstuk te bestellen en mijn volgers naar hun ervaringen te vragen.

Allereerst: Shein is een Chinese webshop. Ondanks het feit dat ze een romantisch verhaal op hun website hebben geplaatst over dat het bedrijf in Californië is opgericht, worden de items toch echt vanuit Azië verstuurd. Ook wanneer je contact met de klantenservice zoekt, word je te woord gestaan door een vriendelijke, maar moeilijk verstaanbare vrouw met zwaar Aziatisch accent. Inmiddels hebben ze een app, waarbij je na installatie wordt beloond met eindeloze kortingen. In Amerika is het inmiddels de meest populaire app voor dameskleding. 

shein ervaring webshop

Inhoud

China? Dat betekent invoerrechten en inklaringskosten

Niet altijd. Zolang je onder de €22,- bestelt, dan worden er geen extra kosten in rekening gebracht. Als je pakketje boven dit bedrag komt, dan is er inderdaad EEN KANS dat er extra inklaringskosten en BTW worden berekend. Maar dit hoeft niet altijd zo te zijn. Bestel je boven de €150,-? Dan kunnen er ook nog invoerrechten bij komen. Houd dus altijd rekening met eventuele extra kosten.  Nog even op een rijtje:

  • Tot €22 vrij van inklaringskosten en BTW
  • Tot €150 vrij van invoerrechten

De kwaliteit van Shein

Shein maakt heel slim gebruik van een blogger programma. Als je voldoet aan de eisen die zij stellen aan fashionbloggers, dan kom je in aanmerking voor een gratis, maandelijks pakket aan kleding. Zo bouwt Shein een loyale community op met influencers én met beeldmateriaal van hun items. Bij veel kledingstukken staan namelijk foto’s die zijn gemaakt van het item, gedragen en vastgelegd door een fashionblogger. Erg fijn voor de bezoeker, want je zal zien dat de ‘reallife’ fotos in de meeste gevallen afwijken van de productfoto’s. Vooral als het om printjes en kwaliteit gaat. Shein heeft immers de mogelijkheid om eindeloos te photoshoppen om het product zo goed mogelijk voor de dag te laten komen.

Ik krijg verschillende berichten over het feit dat de prints in werkelijkheid heel anders uitvallen, net als de kleur van het item. Om nog maar te zwijgen over de kwaliteit van het materiaal. Verwacht zeker geen luxe, dure stoffen en complexe brei/naai technieken. Dat is ook bij mijn bestelde jumpsuit het geval. Zomen zijn afgewerkt met enkele stiksels en mijn knoopje is niet erg netjes vastgemaakt. Geen probleem zo op het oog, maar het zal er wel voor zorgen dat deze stiksels niet helemaal wasmachine-bestendig zijn. Het item is al helemaal niet geschikt voor een tweede leven. Je kunt het eigenlijk een wegwerpproduct noemen, want de levensduur van een Shein item is echt niet langer dan een seizoen.

shein ervaring veilig

Pasvorm

De jumspuit die ik bestel, heeft gelukkig een vrij losse pasvorm en voldoet aan de maten die ik bij mijzelf opmeet. Kijk dus altijd goed naar de specificaties die bij een kledingstuk zijn opgegeven. Ze verschillen namelijk nogal.

Ik krijg van volgers te horen dat de kleding over het algemeen erg klein valt. De reviews onder de kledingstukken bevestigen dit in de meeste gevallen, net als de lengte van veel items. Met mijn 1.67 m is vrijwel iedere broek/jurk te lang, maar dat is hier geen probleem. Als jouw maten overeenkomen met de afmetingen per specificatie, dan komt het wel goed met de pasvorm.

Verzending

Na een aantal reacties van mijn volgers, weet ik dat ik niet moet rekenen op een snelle leveringstermijn. Het beste kan ik die van AliExpress in acht nemen, welke soms 1-2 maanden kan duren. Ik ben dan ook blij verrast als ik het brievenbuspakketje na 8 dagen al ontvang. Ik heb er wel 2,95 voor betaald, want boven de €25,- zijn de verzendkosten gratis. 

Retourneren

Gelukkig is de jumpsuit naar wens en hoef ik me niet te wagen in het onwijs ingewikkelde retourproces. Wanneer je iets wilt ruilen/retourneren, zal je namelijk eerst een ticket aan moeten maken bij de klantenservice. Vervolgens zal je moeten wachten op het retouradres wat zij jou geven binnen 24 uur. Je levert het pakketje af bij het postkantoor en betaalt de verzendkosten zelf. Als het pakket in ontvangst is genomen, stort Shein het geld terug in jouw speciale ‘Shein wallet’ tenzij je aangeeft dit op je betaalrekening terug te storten. Geef dit dus direct aan tijdens het contact met de klantenservice, mocht je je geld terug willen ontvangen.

Een item van onder de 10 euro retourneren naar China is niet heel duurzaam. Daarnaast is het ook kostbaar. Zo kostbaar, dat het Shein inmiddels ook veel geld kost. Daarom werken ze met een soort lotingssysteem. Na het aanmaken van je ticket, kun je een melding krijgen dat je retour is geaccepteerd, maar dat je de items gewoon kunt houden. Het bedrag wordt dan teruggestort.

Kritiek op Shein en greenwashing

Onlangs werd er een artikel gepubliceerd, waarin de barre arbeidsomstandigheden van de Chinese werknemers werden toegelicht. Arbeiders maken dagen van soms wel 18 uur en krijgen 1 vrije dag per maand. Hier staat een salaris van 572 euro tegenover. Naast het feit dat Shein een ultra fastfashion retailer is die gebruik maakt van niet al te duurzame grondstoffen, zijn ze dus ook helemaal niet goed voor hun werknemers. Sterker nog, het lijkt op uitbuiting en dat is niet onopgemerkt gebleven. Verschillende internationale media berichtten erover, maar er lijkt nog geen verbetering in te komen. Shein heeft inmiddels bekend gemaakt dat er een ‘head of sustainability’ is aangesteld. Een eerste stap richting een duurzamer beleid? Dacht het niet. Het is meer een publiciteitsstunt richting de media.

 

Beknopte tips bij het bestellen via Shein.com

  • Kijk goed naar de reviews per kledingstuk en – indien aanwezig – bloggerfoto’s
  • Meet jezelf goed op, volgens de maatspecificaties per kledingstuk
  • Kijk niet enkel naar de aangegeven confectiematen, aangezien deze gebaseerd zijn op de Aziatische maattabel.
  • Verwacht geen luxueuze stoffen van hoogwaardige kwaliteit, evenals stevige stiksels en naden.
  • Reken op ongeveer 2-3 weken leveringstermijn.
  • Betaal met PayPal of creditcard. Mocht de terugbetaling niet lukken, dan kun je via deze betaalwijzen altijd een ‘refund’ aanvragen.

MVO?

En dan de hamvraag: Is Shein duurzaam? Daar kan ik wel een antwoord op geven. Nee. Wat betreft kinderarbeid: Het is niet zo dat iets wat goedkoop is, gemaakt wordt door kinderen. Een grote misvatting, want de prijs van een kledingstuk wordt voornamelijk bepaald door stofprijzen, marketingkosten, productietijd, personeelskosten, huurprijzen, transportkosten etc, etc.. Laat het duidelijk zijn dat Shein geen gebruik maakt van dure stoffen en dat het kledingstuk vrij snel in elkaar is gezet. Dat, in combinatie met enkel een webshop, weinig marketing (enkel Adwords en Adsense) en goedkoop personeel (China) dan lijkt de verkoopprijs mij realistisch te noemen. Maar duurzaam is Shein echt niet. De werkelijke prijs die het klimaat voor jouw Shein bestelling plaatst, ligt veel hoger dan een kwalitatief beter maar ook duurder product.

Eindoordeel:

Met mijn jumpsuit ben ik tevreden. Hij zit goed, de maten komen overeen met die van de website en de verzending heeft niet lang op zich laten wachten. Nu is dit een losvallend kledingstuk waarvan ik geen hoge kwaliteit en fijne stof verwacht. Prima voor 1 seizoen, ik vermoed dat meerdere wasbeurten niet aan dit item besteed zijn. Toch zal ik voor een tweede keer niet heel snel bestellen. Ik denk dat ik geluk had met dit item wat betreft pasvorm en ‘echtheid’. De ervaringen die ik hoor zijn gemengd, maar de negatieve ervaringen hebben de overhand. Wat zeg ik, die geven de doorslag. Om de vraag “is het te mooi om waar te zijn” te beantwoorden: ja dat is het. De werkelijke kosten die je voor je item betaalt, liggen veel hoger dan die paar euro voor het kledingstuk. 

Anne

30 jaar en nog wat, mama van Mats en Jent en tevens modaal verdiener. Wil zoveel mogelijk uit haar budget halen wat erin zit, genieten en ook nog eens sparen en is daarom met MoneyMom gestart.

Dit vind je misschien ook leuk...

49 Reacties

  1. K.M. zegt:

    De ervaringen die ik heb gehoord zijn juist voornamelijk positief. Hoeveel heb je er gehoord dan?

    1. Ik heb er ook wel wat positieve ervaringen over gehoord, waaronder ik deels positief ben. Ik denk in totaal 25 reacties waarvan er 5 positief zijn. Een Amerikaanse blogster heeft laatst haar ervaringen en die van andere bloggers gedeeld en dat ging over 100 personen. Maar ach.. uiteindelijk moet je toch vertrouwen op je eigen gevoel en ervaring!

    2. Ik ben er niet tevreden mee ik kan niks vinden over ticket aanvragen en retourneren.
      Zelfs kan ik niet hun bereiken

      1. J.Veenman zegt:

        Precies……..weet iemand misschien het retouradres??Hart,Dank!

        Ticket retourneren lukt hier ook niet,en wil de kleding die niet past WEL terugsturen.Wie van Shein kan mij helpen?

        1. Dit zou ik ook heel graag willen weten. Help aub

          1. Al 2 dagen aan het zoeken 4 x contactformulier ingevuld.
            Gen antwoord ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.
            Bestel nooit bij dit nepbedrijf, het past bijna nooit en geld terug ook nooit
            Hoe je ook zoekt op de website van SHEIN.com ze linken je terug om nog meer te bestellen. en te betalen om vervolgens nooit iets retour te krijgen omdat het simpel weg niet lukt om aan het retour adres te komen.

          2. Irene zegt:

            Ik heb tot 2 keer toe mijn bestelling kunnen retourneren. Je moet inloggen (op de manier zoals je besteld hebt), zelf heb ik dat gedaan via de knop ‘aanmelden met facebook’. Dan ga je naar ‘mijn tickets’ en vervolgens naar ‘dien een ticket in’. Selecteer in de balk om welke retournering het gaat en omschrijf wat je wil retourneren. Je krijgt dan vrij snel (altijd binnen 24 uur) een reactie met opties voor retourneren. De eerste keer was voor mij ook zoeken, maar 2de keer ging vlekkeloos. Succes

          3. Anna zegt:

            Heb je inmiddels al iets vernomen? Heb wel contact met hen gehad, maar ze geven aan dat ik de artikelen niet kan retourneren. Wat een boevenstreek! De kleding past niet eens, wat moet ik ermee. Opdoeken deze website!

      2. Tamara zegt:

        Zeer slechte kwaliteit en als je het terugstuurt worden de verzendkosten ervan afgetrokken zodat je van je aankoop bedrag weinig overhoud. 1 trui stonk zelfs naar zweet. In de prullenbak ermee. Mijn advies, neem het risico niet, de reviews zijn niet objectief maar neergezet door mensen die er voor gesponsort zijn en het is zeer slechte kwaliteit met een slechte pasvorm. Ik heb zelf geprobeert een review te plaatsen maar dat is niet mogelijk, het is in ieder geval niet geplaatst.

        1. SHEIN verkoopt exact dezelfde kledingstukken als ZARA!! Ik schrok enorm toen ik vestjes en truien zag die ik laatst bij Zara heb gekocht. Exact hetzelfde!! Alleen dan 20 euro goedkoper. Toevallig staat op mijn Zara label ook Made in China.

          Hier veel moeders die tevreden zijn met SHEIN. Wordt snel geleverd, maten vallen goed en kleding ziet er goed uit.

          Misschien bestel ik een gebreid vest voor mezelf. Om een keertje te testen.
          Want laten we niet vergeten… onze kleding uit winkels is ook veelal gemaakt in China.

      3. marieke zegt:

        precies dit heb vorige maand voor het eerst iets bij wish besteld kwaliteit vele malen beter dan bij shein en de maten vallen over t algemeen goed en kleding blijft ook mooi na een paar keer wassen bij shein was dat niet zo helaas jurkje na 1x wassen weg kunnen gooien 🙁

      4. nuytens zegt:

        Heb zaterdag bestelling gedaan meer dan 400 euro, vind niks terug en geen mail had ook. Al chat gedaan via facebook, word daar omgeleid en nog geen antwoord had…….

  2. Wij hebben enkele weken geleden een leuke dames blouse besteld en betaald via onze bankrelatie en waar blijft dit artikel – witte blouse met doorzichtige strepen – gewoon erg leuk – voor een bedrag van inclusief voor 27 euro !!!
    Wij zijn nog steeds in afwachting !
    Kom eens met een reactie !

    1. Hoi Thomas, je kan hiervoor het beste contact opnemen met de Support afdeling van Shein zelf, aangezien ik hier geen zakelijke relatie mee heb. Ik deel puur mijn eigen bevindingen in dit artikel.

      1. Indy zegt:

        Hallo! Het pakketje komt helemaal uit azie dus je zou ook best kunnen stellen dat het een tijdje zou kunnen duren ik heb ook besteld en het duurde zo ongeveer een maand maar dat is ook wat er stond het kwam zelfs eerder dan aangegeven dus ik zou gwn comtact opnemen en dan zou het er zo snel mogelijk kunnen komen ook goed kijken naar de leverheidsdatum en of er iets staat waardoor de bestelprocedure eventueel langer zou kunnen duren 😉 groeten Indy

    2. Nikki zegt:

      Haha, mijn dag kan niet meer stuk! Je bent blijkbaar direct uitgeroepen tot vertegenwoordiger Anne!

      1. Ik sla even over! Al die klachten…. Zou er een dagtaak aan hebben. hahahaha

        1. Angelique zegt:

          Ik heb net mijn 1e bestelling gedaan bij SHEIN, en ben erg tevreden. Ik had van te voren reviews gelezen en niet veel vertrouwen: er ging schijnbaar een hoop mis. On top of all ook nog leveren in Nederland met DHL, brrr, ben ik na wat slechte ervaringen enorm allergisch voor . Dus ik dacht: ik bestel in 1 keer wat meer, totaal 103 eur, geen geld als spullen bevallen, en te overzien als het drama wordt. Maar na 2 dagen al het rokje binnen in aparte zending uit België , wat ze ook netjes aangeven bij je bestellingen als je account maakt . Ik ben een stevige Hollandse meid met grote tieten, en dacht dat nix ging passen, maar de maten en omschrijving bij artikelen kloppen echt! Alles paste en zit zelfs mooie pasvorm in de getailleerde blouses, en rest ook netjes geleverd in 1 week uit China, zonder douane “ verrassings” aanslagen aan de deur. Ik ben dus erg verbaasd en heel happy ! Misschien heb ik mazzel gehad maar ben nooit zo’n mazzelkont met zaken die mus kunnen gaan, veel ervaring helaas. Dus erg positief ! Sommige stofjes zijn erg goedkoop en PU van rokje is waarschijnlijk afvalzakken plastic, Hihi, maar het dit nog fijn ook. Dus na 1 bestelling erg tevreden.

          1. zegt:

            Ik heb nooit mijn geld terug ontvangen en heb iets voor 18 euro teruggestuurd.
            Ze zeggen mij een terugbetaling van €13.50 te hebben gedaan.
            Waar is de rest van het bedrag gebleven?
            Ik heb nooit het geld teruggezien.
            Weet iemand misschien een mailadres waar ik ze kan bereiken?
            Die klantenservice werkt niet.

    3. Jersey zegt:

      He. Je deze 9ndertussen al gekregen want ik heb 26 december iets besteld en ik heb nog altijd het niet gekregen hij blijft op 1 plaats staan

  3. wilma zegt:

    Bovenstaand bericht had ik eerst moeten lezen 🙁 Ik had niet in de gaten dat het om een Chinees bedrijf gaat.
    In een aanval van kooplust heb ik een aantal kledingstukken bij shein besteld. Na 12 dagen arriveerde alles, netjes verpakt. Maar ja, de kwaliteit en de algehele uitstraling komt overeen met de lage prijs. Je kunt net zo goed bij Zeeman je t-shirts e.d. kopen en de wat meer bewerkte kledingstukken bij H&M of Primark uitkiezen. Daar kun je passen en makkelijk ruilen. Ik houd het bij deze ene bestelling. Bedankt voor het uitvoerige bericht op deze site!

  4. Ik twijfelde heel erg door alle gekke titels en benamingen van de kleding (toevallig vlak zwart jurk, vakantie vlak riem kameel etc. hahaha) maar fijn dat het in ieder geval betrouwbaar is!

  5. Thomas zegt:

    Hoe kan je met ze in contact komen? Ik heb ze op fb bericht, via tickets maar hoor maar niets! Wil een retour doen wacht nu al ruim 1 week op contact. Heeft iemand een telefoonnummer, die hebben ze helemaal afgeschermd…

  6. Julia zegt:

    Ik kan geen ticket sturen en contact met hun krijg je ook niet!

  7. Als iemand mij kan vertellen hoe ik met de ‘klantenservice’ in contact kan komen heel graag!
    Ik ben al 2 weken bezig om op allerlei manieren contact te krijgen om iets retour te sturen voor mijn dochter. Dit is wel betaald maar kan niet retour. Koop hier dus niet!!

  8. Nessie zegt:

    Ik kom deze blog tegen in mijn zoektocht naar een telefoonnummer vam Schein. Ik dacht een gewone sweater besteld te hebben. Had al met opzet niet de hoodie genomen omdat die op de foto eruit ziet als een naveltruitje. Blijkt dit ook een naveltruitje te zijn. Het is een cadeautje voor een vriendin, omdat ze nu een lange tijd aan huis gebonden is na een ongeluk. Een lekkere trui voor in huis. Ga haar maar vragen of ze het mooi vindt. Want retour sturen gaat het denk ik niet worden. 2e trui, wel een hoodie, is voor mijn nichtje en ziet er wel goed uit.

  9. Shein.com is the worst brand and website ever!

    I would like to spare everyone ordering on this website! What a disaster!

    – At first you think the price is amazingly cheap, but soon (once you receive your order) you realize that it’s even expensive for the quality of clothes you get.

    – The colors on the website are way different then the colors in real life. Which makes the pictures unrealistic, also according to the fabric and fit.

    – Sending in a return product (which you will probably do; see my next points) is a disaster. It takes a lot of waiting time; waiting a week for them to send you a code, print the code, send the package which takes two weeks until you hear from them, then after a month or longer you receive your payback. And then you also need to pay shipping costs for this.

    – To get the package delivered took a couple of weeks longer.

    – The clothes are not sustainable too, having seen the fabrics they use it’s super super super cheap and also of bad quality (the stitching is so badly done). Which means you can wear it a couple of times, wash it and it looks already like an old used item.

    – The seize chart on the website is not accurate with their clothing. It’s either (way) to big or (way) to small.

    – Also the prices on the website in euro’s where not the prices I payed. It was depending on the currency price of the euro and US dollar, which made me even pay more then the given price on the website. Of course it’s almost impossible to do this super accurate. But why need the clients to pay this difference? There was not even any notice about it.

    I can go on like this but just don’t want to spend more time on this brand.

    At the end, why do you think they give you so much discount constantly? Not because they have amazing clothes… the looks on the website are so deceiving!

  10. Jacqueline zegt:

    Voor de eerste x een bestelling gedaan. Veel besteld waarvan ik een (groot) deel wil terugsturen.
    Echter wanneer ik inlog bij ‘mijn bestellingen’om vervolgens op de retourknop te duwen, zie ik maar 2 van de 12 besteld artikelen…
    Vreemd omdat de bestelde artikkelen wel allemaal te zien zijn in mijn winkelmandje?
    Ticket gestuurd…ben benieuwd.
    Volgende keer toch maar niet meer bij shein bestellen. Beetje oplichting allemaal.

  11. Elise zegt:

    Wat ik wel kan aanraden bij Shein zijn de leuke accesoires. Vooral de kettingen, armbanden, haaraccesoires en oorringen. Deze zijn van goede kwaliteit waarvan m’n vingers/oren ook niet ‘groen’ worden. Voor een leuke haarband bij veritas zou je je blauw betalen, maar bij Shein is dit helemaal het geval niet. Deze moet je dan ook niet retourneren en zo heb je die hele heisa ook niet. Voor niet-kleding is het wel een aanrader (zeker omdat ik geen primark…etc, heb waar ik woon)

    1. Goeie tip! Thanks 🙂

  12. Natasja zegt:

    Hallo .
    Ik lees zojuist al deze verhalen . Ik heb dus ook besteld bij Shein. 6 stuks kleding . Waarvan er maar 1 paste dus de rest weer retour . Etiket uitgeprint en opgestuurd. Ik heb vorige week wel een mailtje ge had dat ze min retour pakketje hebben ontvangen ,maar tot op heden nog geen terugbetaling. Ik moet er nu dus vanuit gaan dat dat ook niet meer gaat gebeuren als Ik al deze reviews lees ??
    Daar ben ik toch wel erg zuur van dan , of hebben jullie een tip van hoe nu verder ? 66 euro voor uiteindelijk 1 jurkje wat misschien 5 euro waard is vind ik toch wel een flinke miskoop dan ….

    1. HI Natasja, wat vervelend zeg! Omdat het uit China moet komen zal de terugbetaling wel even op zich laten wachten, dus ik zou mijn account goed in de gaten houden als ik jou was. Misschien wordt het als tegoed op je account gestort, maar moet je daadwerkelijk nog wel een verzoek indienen voor terugbetaling op je rekening.

      1. Natasja zegt:

        Hoi Anne ,
        Bedankt voor je reactie .
        Ik houd het zeker in de gaten . Heel hartelijk dank. Ik houd dat tegoed dan ook in de gaten . Hopelijk word ik er straks wijs uit .
        Thanx

        1. Nadine zegt:

          Hoi Natasja,
          Heb je uiteindelijk wel jouw geld ontvangen?
          Groetjes

  13. Net het groene stippen jurkje binnen. Echt vreselijke kwaliteit. Stof plakt aan benen vast. Retourneren kan niet. Moet via site masr die geeft aan dat het mailadres waarmee ik bedteld heb niet klopt. En met een ander mailadres komt het kopje retour zenden niet in beeld. Geld kwijt dus.

  14. Nen Donkervoort-Monné zegt:

    krijg bij betaling steeds dat mijn e-mail al gebruikt is, natuurlijk, het is mijn e-mail
    Hoe kan ik dan betalen???

  15. mijn reactie is jullie telefoon omdat ik graag wil komen voor diversen dames kleding die ik wil kopen

  16. Lolita zegt:

    Welke oplichters bende zit achter deze Schein kleding site?iets voor Journalisten of politie om dieper te graven.Je krijgt géén enkel reactie van Klantenservice?Bestaat die überhaupt wel?Vraag was over te willen bestellen lingerie qua maat welke mij beste pasvorm maat zou om vooraf geen miskoop te plaatsen ,maar géén enkel reactie.Op hen site staat binnen 24 uur reactie?Welke oplichter runt dit Schien?Goedkoop wilt nog niet zeggen dat je zomaar mensen met je afwezigheid en slechte service mag bedonderen.Shein wees een oprecht webshop en behandel je klanten als Koning en niet alleen de poen.Al is het goedkoop!

  17. Dilan zegt:

    Ow god, als ik al deze reacties lees, ben ik nu erg bang dat het bij mij ook mis gaat. Heb bewust 2 jurkjes gekocht…. voor het geval het mis gaat net zoals ik met Wish ook meegemaakt heb….

  18. Kan ieman mij heel gedetailleerd uitleggen hoe je iets moet terugsturen?

  19. simone zegt:

    Heeft iemand een telefoonnummer van Shein

  20. Diep triest SHEIN.
    Ik zit nu met een tas kleding die ik niet retour kan sturen.

  21. Wil graag bestellen lijkt onmogelijk

  22. Lanett zegt:

    Aan hun kleding brandt ik mijn vingers niet, de slechte kwaliteit spat er gewoon vanaf, dat men het niet kan onderscheiden vindt ik komisch.
    Ik bestelde voor 41 euro aan spulletjes zoals haardecoraties, broches en taart spullen.
    Er was 5 euro korting beloofd met een code als het bedrag boven 39 euro zou zijn inclusief geen verzendkosten en nog eens 3 euro korting bij de eerste bestelling, te mooi om waar te zijn.
    Wat een teleurstelling dat ik juist meer moest betalen, het af te rekenen bedrag kwam op 42 euro.
    Ik had al bedenkingen en was van plan voor Klarna te kiezen.
    Ik heb mijn bestelling gelijk on hold gezet , ik was maar enkele stappen verwijderd om af te ronden.
    Ze wisten mij kort daarna wel te bereiken om mij aan te sporen de bestelling af te ronden anders loop ik de kans dat ie geannuleerd wordt …… nou kom maar op dacht ik.
    Ik besloot de reviews toch maar effe te checken en stuitte op deze informatie van Money Mom, gelukkig had ik de bestelling nog niet afgerond.
    Ik ga hem reduceren naar een veel lager bedrag en de verzendkosten neem ik dan maar voor lief, de beloftes zijn toch maar valse shein hahaha.
    Hopelijk valt het mee met de spulletjes, er staat bij de meeste aangegeven dat ze niet retour-baar zijn hoogst ongebruikelijk trouwens.

  23. Ik was ook sceptisch over SHEIN, maar dochtertje wilde super graag bestellen omdat al haar vriendinnen ook kleding bestelden via SHEIN. Die zijn overigens heel tevreden en dochter was verliefd op hun kledingstukken.
    Ik heb dus een warme overshirt en rokje besteld voor haar en ik moet in alle eerlijkheid bekennen dat de kwaliteit top is!
    Precies zoals op de foto, mooie kwaliteit (ook na het wassen) en bestelling was hier binnen een week! Met continu een update van waar het pakket zich bevond.
    Heel netjes dus.

    Geloof best dat je ook zooi ertussen hebt zitten, maar ik lees eerst alle reviews.
    Goedkoop vind ik het overigens niet. Het scheelt maar een paar euro t.o.v. een H&M of ZARA.

  24. Leliaert zegt:

    Beste, ik ben zeer verontwaardigd bij het lezen van uw artikel. Ik kocht vaak bij wish en aliexpress en was daar niet tevreden over. Maar sinds ik shein ken ben ik echt verslaafd. Ik vind de kwaliteit merkbaar goed en stevig. Zelfs na wassen en droogkast. De prijs is reuze en ook de werkelijke prijs zonder verborgen verzendkosten. De snits zijn origineel. Indien items niet passen hoef je dit alleen aan te klikken op je bestelling. Meteen krijg je een retourbon. Die kleef je op je retourpakket en die kan je gratis afgeven in 1 van de vele mogelijke winkels. Daar worden ze dagelijks opgehaald en je krijgt meteen een mail dat die in ontvangst is genomen. De centjes worden keurig op de rekening gestort waarmee je betaalde. Jammer dat u na 1 bestelling je zo negatief uitlaat.

    1. Leliaert zegt:

      PS nog vergeten te melden dat ik nog nooit een andere kleur of print kreeg en dat de kledij steeds even mooi is als op de site.

  25. Bianca zegt:

    Nooit geen problemen gehad. Je moet je eigen maten goed weten en de maattabel per item goed checken en foto’s en ervaringen goed checken. Dan weet je precies hoe het valt, wat voor soort stof het is of het veel strech heeft of niet. Dan kan je aan de hand van deze gegevens een weloverwogen keuze maken .Op een gegeven moment raak je getraind in het spotten van items die het beste bij je staan en passen. Ik slaag zo bijna altijd . Die ene keer dat ik echt de plank mis heb geslagen, neem als verlies en nog is het dan veel goedkoper dan ergens anders.

  26. Kris zegt:

    Ik hoop dat je je informatie aanpast over realistische prijs en MVO. Als je een beetje onderzoek doet, zul je zien dat je aannames over SHEIN niet kloppen. Ze doen aan ‘groenwassen’, mooie taal maar niet te controleren. Ik verwijs bv. naar het programma KASSA, websites als goodonyou, whensarasmiles of het artikel https://www.duurzaamnieuws.nl/75-uur-per-week-voor-de-valse-glitter-van-shein/

    Ja, er zijn heel veel (web)winkels en merken die slecht zijn voor mens en milieu, maar als je weet dat eentje slecht is, besteed dan op zijn minst je geld aan een bedrijf dat minder slecht is. Dus niet aan SHEIN.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.